tisdag 10 juli 2012

All the small things

















Häromdagen ville Niklas äta pizza. Han tycker om stark mat så han köpte en "Inferno". Han åt precis så mycket av den som bilden visar, sen medgav han att den var "jävligt stark". Och så valde han en annan middag.



 Jag. Har. En. Garderob. Och så är jag så icke-fotogenique att kameran vägrar fokusera på varken mig eller garderoben. Oh well. Efter TRE ÅR utan ett vettigt sätt att förvara kläder är jag beredd att ha överseende med svårigheten i att dokumentera underverket.Här vill jag också tacka min fina Niklas för att han utan alltför mycket knot lät mig sätta ihop garderoben direkt, trots att det blev sen natt innan vi var klara. Han förstår liksom vad som är viktigt för mig.

















I lördags hade Angel och jag en stund över. För varandra. Och popcorn. Och dans på Harrys. Och tulpaner i foten, kissförbud och allt annat som krävs för en lyckad kväll när vi två är inblandade.  Och ja. Jag hade faktiskt fel. Därför var det inte bara popcornen som gjorde Angel så glad. Texten var, precis som hon sa, "if you're too school for cool", inte "too cool for school" som jag hävdade. Suck. Det är inte lätt att erkänna att man har fel en gång om året.



Angel: Det värsta med Plopp när man äter med papper är att det syns hur många man ätit.

Jag: Är jag taggad?
Angel: Va?
Ack, detta nya språk med alla dess dubbla betydelser. 

Angel: Jag vill höra en låt! It's a mosquito in my... öl... 
Eller I've got a bug in my margherita som han egentligen sjunger. 


1 kommentar: