söndag 1 december 2013

Grejer jag gillar...

... med den här tiden på året.

Att cykla hem från en trevlig fest med skratt och dans natten mot första advent och se några vita flingor sakta dala mot marken precis när Gävlebocken dyker upp i fjärran.

Att pynta granen medan jullistan på Spotify premiärspelas i bakgrunden.

Att få tidiga julklappar. Som att BRAD PAISLEY kommer till Sverige igen i mars. Ja jag vet att jag sett honom två gånger men jag skulle nog inte stå ut med att veta att han var i Sverige om jag inte var på plats. Och med tanke på hur jävla bra han varit båda gångerna jag sett honom så känns det ungefär som jag skulle kunna tänka mig att det skulle kännas att gå på en SM-final och veta att Modo kommer att vinna.

Att upptäcka nya versioner av gamla låtar. Som den här som Therese tipsade om (förstår inte hur hon kunde gissa att JAG skulle gilla den här):


Alltså, det är värt det att vänta på att kören ska komma in. Trust me. 

Att lägga abnormt mycket tid på att fixa roliga julklappar till the Nilssons. 

Att se hur Zazu verkligen omfamnar julens budskap om att dela med sig. Han tippar ner sin korg i Aslans korg för han behöver fan-i-mig båda!



Sist men inte minst: Att veta att alla traditionsenliga sammankomster närmar sig: julmys hos A och J, After Sodexho Christmas Table på Absint, julresa upp med Niklas (som förra året blev en väldigt äventyrlig historia!), dan-före-dan-mys med Viklunds, JUL, annandagsrea på Kläddax i Sollefteå och the nyårsmaskerad. Jag är så sjukt taggad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar