tisdag 19 februari 2013

Bits and pieces

Det blir inte mycket lärarbloggande den här veckan inte... Jorå, i vanliga fall skriver jag en blogg för varje kurs jag har. De är oerhört inspirerande. Här är ett exempel. Jag försöker verkligen hålla en strikt professionell ton i jobbloggarna (inte ofta man hittar ord som hade behövt tre "b"?), eftersom jag VET hur lätt jag skulle kunna spåra ur och fylla dem med små anekdoter, livsvisdomar, fyndiga kommentarer och ja... Allt det där som skulle visa vilken TREVLIG och SKOJIG lärare jag är. Brrr.

Men som sagt, inget lärarbloggande för tillfället då Niklas och jag tappert kämpar oss igenom årets influensaattack. Kämpandet består mest i att äta godsaker, dricka en massa te och se löjligt många avsnitt av Sons of Anarchy.

Och mitt i denna ganska behagliga sjukdomslunk får jag veta att min fina väns fina mamma gått bort i helgen och jag blir så ledsen. Jag vet inte varför jag behåller en illusion om att livet ska vara rättvist när jag vet att det inte är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar