söndag 10 mars 2013

Tyckte väl...

... att det saknades några bilder från vinterlovet? Mycket riktigt, voilà:

Saknad bild 1: allt gofika vi bjöds på hos Viklunds.
En glutenfri bärpaj till och med! 
Saknad bild 2: Det nyinköpta spelet "Masterquiz" (årgång 1985)
som visade sig innehålla de roligaste spelreglerna EVER. 
Saknad bild 3: spelreglerna. Märk formuleringar som
"MASTERQUIZ är ett spel som ska upplevas i trevligt sällskap"
eller "tack vare handikappsystemet kan olika skickliga
deltagare mötas i vänskaplig tävlan".

Saknad bild 4: eller "Alla sådana spörsmål bör klaras
upp i vänskapliga diskussioner, helt i spelets anda
av sällskapsunderhållning"

Jag lämnade fåtöljen EN MINUT för att hämta ett
glas vatten. Misse och Rand missar (haha!)
aldrig ett tillfälle. 

Tillbaka i Gävle igen var det dags att fira julafton med
Tony och Malin. Niklas fastnade på kort!

Min dubbelhaka också! 

Shuffleboard. Mycket skojigt spel.
Fast lag Jessika/Niklas förlorade. 

Gör alltid samma mängd smet enligt samma recept.
Fyller alltid 12 formar. Utom denna gång.
There is something rotten in the state of... matmuffinsen. 

Och så: loppisrunda à la Jessika! Tre spel (ett eget
MASTERQUIZ, helt osannolikt fynd!) samt ett antal
sidenband (världens bästa skärp, de säger aldrig
något om eventuellt ändrad midjestorlek). 

Lyckades även komma ihåg att köpa silikon till diskbänken.
Glömde dock att jag inte har någon pistol till patronen.
Lite jobbigt läge. 

Kunde inte låta bli att liva upp lite i köksfönstret också.
Samtliga sex blommor som stod där för några månader
sedan har gått en ond bråd död till mötes. Jag tänker
njuta av mina engelska pelargoner så länge jag kan.
Typ två veckor om de har tur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar