fredag 14 juni 2013

Jobbar mig ikapp...

... med lite bilder från sköna maj!

Jag experimenterar i köket. Gräddningstid för biscotti fastställd. 

Min Angel firade födelsedag lite i efterskott,
hela 25 år... De växer upp så fort de små liven!


Jag: I Gropen är det ingen som säger nåt om man spottas!
Fredrik: Det UPPMUNTRAS i Globen. Gropen! 


Och har Angel fest bjuds det alltid nåt smarrigt!

Niklas och jag går på promenad ibland. Under en sån
promenad bad jag honom ta kort på min bästa sida. 




Tur att han är snäll ibland också och ger mig blommor!



Jag åkte hem till Hällsjö i maj också!
Och gick på promenad med Hannah och Therese.

Hannahs sambo Henke var också med, så här
glad var Therese åt det!

Och så höjdpunkten: pappas pensions/födelsedagsfest!
Det skulle vara en överraskning med irländskt/skotskt tema
men han hade tjuvläst inbjudan den rackarn!
Mattias: Ja men de finns väl tusen hål i en dän lagårn?

Mamma (till Mattias): Jag kan väl inte höra allt du säger heller!
Word. 

Mattias (efter att vi kollat upp Ulrik Munthers ålder): Äre nåt ja e säker på så äre min sexualitet!


15 år senare: fortfarande samma folk vid barnbordet.

Och finaste Saskia kom förbi och orsakade som
vanligt skrattparoxysmer hos undertecknad.



Är det skotskt tema så är det!
Mattias (ja han var minst sagt i högform): Men va säg du Inga?!
Mamma: Ja jag går med på allt!

Det bjöds en del skönsång från Therese och Hannah också. Våckert!

Jonas: Huvet ska stämma överens med det du ska säga!

Maj månad har inneburit mycket Annika för min del, tack och lov.
Hon är min klippa i (Vasa)stormen


Och här är min klippa på hemmafronten. Han vägrar
vara med på kort, men här bevisas iaf att han
VISST snor min kudde varje morgon!

Malin: På Vasa är det ju nästan ett krav att man ska vara indie. 
Pernilla: Indier?!

Jag sa till min frisör en gång att jag vill ha en
sån där frisyr som gör att jag bara kan kliva upp
på morgonen, kasta lite elegant med håret
och vara klar för jobbet. Hon skrattade rått.

Jag (till Ebba, sex år): Fick du åka brandstång?
Hon hade faktiskt varit på brandstationen!

Pernilla: Ja det här kan man gå igång på!
Minst sagt. Det är ju snart sommarlov. 

1 kommentar:

  1. På festen. Var jag med ?????.Jag såg "inga" bildbevis.

    SvaraRadera