torsdag 27 juni 2013

Midsommar i Ångermanland...

... eller när Hällsjö blev ett boot camp.

Jag har varit hemma ganska precis en vecka nu. Märkligt vad mycket man hinner med när man inte har något att göra? Förutom att jag varit på loppisutflykt med mamma, firat midsommar med familjen, läst två böcker, våldsgosat med kattungar, haft spelkväll med Viklunds och filmkväll med Lina och Therese, bakat bröd och macarons, dammsugit bilen och haft vattenkrig med Emma och Stina så har jag gjort Hällsjö till mitt lilla privata kom-i-form-retreat. Eller vad sägs om det här:

  • Jag har utställningstränat Ilpo (läs: kutat till Selsbacken och tillbaka. Blodsmak i munnen efter 200 meter),
  • joggat med Therese (läs: kutat till sjön och tillbaka i motvind. Väsande andning men nytt kilometerrekord enligt T. I wouldn't know, jag brukar undvika att fundera på det där med tempo och istället fundera på om det verkligen är hälsosamt att låta som mina lungor gör efter ett par kilometer?),
  • gympat med mamma och Ute till Blossoms hurtiga rop (de har tydligen kört samma pass på storbildsskärm på Gårn typ... 15 gånger. Sa de efteråt. Jag HATAR verkligen tricepsövningar. Och på torsdag ska vi köra passet med tillägget "mega" eller nåt sånt. Yeay.),
  • spelat brännboll (läs: kastat bollen på näsan på mig själv så att det fortfarande ömmar nästan en vecka efteråt samt missat samtliga slag och inte tagit en enda lyra eftersom systerdottern Emma hängde runt midjan på mig.),
  • varit på Risön med mamma och Therese (läs: simmat minst två längder innan det mulnade på som det alltid gör när vi försöker njuta av sol i Sollefteå)
  • cyklat till Hällsjösjön med pappa och kvällssimmat (läs: halvt panikslagen plaskat fram och tillbaka ett par gånger till bryggan medan jag desperat försökte undvika att tänka på allt som kunde dölja sig i mörkret under mig. Allvarligt, jag hade inga problem alls med det förr, ska man inte bli MINDRE harig ju äldre man blir?!)
  • varit på hussafari med mamma och Per (läs: trampat uppför långbacken till Myckelåsen och blivit så dödens kissnödig att jag var tvungen att åka hem med följebilen=pappa som kom upp med fika)
Frågor på det? Ja, hussafari är helt normalt för Per och mor. De fotar till sin husforskning (ska bli en bok om Hällsjös hus till slut!). Och ja, den heter HällSJÖSJÖN, det är helt normalt för alla.

En, min telefon gjorde den här utan att jag bad den. Har den... utvecklat humor? Scary. Men roligt.





















I övrigt vill min telefon tydligen inte ladda upp fler kort just nu, så jag får återkomma med midsommarbilderna. Citaten kommer dock (givetvis) redan nu:

Jenny: Emma kom ut ur busken nu!


Therese: Det kan ju va vinet som gör dig täppt i näsan mamma?
Mamma: Du e ju dum i huve du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar