tisdag 9 maj 2017

I'll tell you all about it when I see you again

Jag har fått nytt jobb. Köpt sommarstuga. Och haft ett helt fantastiskt år på journalistutbildningen där jag lärt mig massor om media och skrivande men framförallt om mig själv. Jag har fått tid till att fundera på vad som är mitt livs just nu viktigaste byggstenar. Det är inte konstigt att välja var man vill bo utifrån en dansklubb. Eller en känsla. Det är inte konstigt att köpa en stuga för att man vill se sina katter springa runt i gräset. Och det är inte konstigt att man får ett jobb för att man började gråta på intervjun. Inte i mitt liv.

Det enda som är konstigt är att lillbrorsan inte kommer och dricker öl på min veranda som vi sa att vi skulle göra när nån av oss köpte hus. Men han ska få en stol ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar