fredag 1 juni 2012

Turning tables...


 ... eller i alla fall vända skåp?




Idag när jag kom till jobbet var jag hemskt hemskt trött. Så där trött ända in i märgen som man bara blir när juni slår till och terminen lider mot sitt slut. Men då! Hittade jag en låda praliner i mitt fack!

Och så upptäckte jag det slutgiltiga beviset på att vårterminen andas sina sista flämtande andetag: lärarfacken är vända! Varför? Jo, av nån anledning finns det elever som inte förstår att vi lärare inte kan gissa vem som lämnat tillbaka en lärobok om den ligger utan namn i vårt fack en vacker vårmorgon. För att hjälpa dessa elever ser vi helt enkelt till att det blir omöjligt att begå sådana misstag. 



Idag firar vi sjumånadersdag. Men jag är lika glad varje dag för att jag har det jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar