söndag 2 december 2012

Veckorna som gått...

 .. i bilder...






Jag har fyllt år. Jag gillar att fylla år.











Min diskbänk tycker inte om när jag fyller år.

Tur att Niklas present var att ta hand om inte bara diskbänken utan även maten. Och en blomma som floristen påstod att "vem som helst" kunde sköta. Jag är fortfarande inte övertygad om att mina moderliga omsorger kommer att kunna hålla den vid liv. Varför jag inte skaffar barn? Det torde vara alldeles uppenbart.


Bästa kollegorna i Gropen fixade också en liten present. Det var likörpraliner. Jag glömde bort att jag var på jobbet och åt en. Alkoholintag! Under arbetstid! 


Och Henke och Maria tog sitt ansvar (hur det nu kan vara deras ansvar, men hursomhelst) och ersatte biltärningarna (som faktiskt var min födelsedagspresent förra året) med nya fina OCH ett rattlås OCH en doftgran. Vi får hoppas att det där med stulna biltärningar inte blir något årligen återkommande. Även om det förstås löser frågan om lämpliga födelsedagspresenter till undertecknad?


Och så blev jag grundligt sjungen för. Pappa, Jenny och systerdöttrarna sjöng för mig på telefon (jag skrattade så jag nästan dog när jag hörde röstmeddelandet med syster och döttrar som inkommit när Niklas och jag firade födelsedag med Breaking Dawn på bio. Det där med tonsäkerhet kommer med åldern och inlevelsen har de minst sagt redan. Jag räknar med en tryggad inkomst på ålderns höst genom deras respektive artistkarriärer). Och så överraskade mina fina treor med en låst klassrumsdörr (de brukar alltid vara på plats i förväg). När jag låste upp stämde de upp i födelsedagssång, stående bakom stolarna. Och tavlan såg ut så här: 


De som klagar på dagens ungdom har aldrig träffat mina HUM-treor, den saken är klar (eh ja, det står visst nåt om whiskeykola på tavlan. Jag kan inte FÖRSTÅ var de fått den informationen ifrån). 

Och slutligen: adventstid kom till mitt ensamma hus (ja det är inte så ensamt här men i alla fall...)! Granen är på plats!



Nej förresten, slutligen: jag måste flytta från Gävle. Nu har till och med företagarna i stan börjat med det förhatliga "eftersom att". Jag står inte ut! Jag ÄR ingen språkpolis normalt sett men det är ju så fruktansvärt fult!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar