torsdag 4 april 2013

Vi är ute på äventyr!

Annika är konferensfin!
Och jag ser svår ut.


Konferens i Göteborg i dagarna tre. Om rättssäker bedömning (sug på den!). Ja, det var en aning lärarnördigt. Jag låter bilderna (och bildtexterna) tala för sig själva. Har inte riktigt hunnit bearbeta alla intryck, för en gångs skull kan jag nämligen ärligt säga att jag lärde mig något som jag kommer att använda.

Vi får värsta sviten (som dock är något nedgången, vilket förklarar hur Vasaskolan kunde ha råd med den) med utsikt to die for.

Jag har märkligt nog inga bilder på de två nya bekantskaperna som blev det trevligaste resultatet av resan. Vi byggde broar över skolgränserna (för er som inte bor i Gävle: det råder inte alltid fullkomlig grannsämja mellan kommunens tre gymnasieskolor) och hängde med Polhemslärarna. Inte dumt alls att få lite perspektiv på Vasatillvaron, särskilt inte när den gemensamma (dåliga) humorn får en att skratta läppen av sig. 

Även om vi tillbringade tre dagar på stenhårda konferensstolar varvi rätt glada (och fina!) ändå!


Medresenär: Stannar tåget i Torsåker?
Tågvärd: Jadu, det vet jag inte riktigt, det måste jag kolla upp. 
Röst från längre bak i vagnen: Jo det gör ni!
Tågvärd (som letat rätt på tidtabell): Ja han har helt rätt! 
Tågvärden tittar upp mot personen som uttalat sig, bleknar lätt och tittar snabbt ner igen. 
Tågvärd: Eller hon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar