lördag 31 augusti 2013

Hällsjösommar #2

Vi döpte det nyaste tillskottet i familjen, Hanna Kristina Treolina, i Hällesjö en strålande vacker sommardag. Eftersom jag tillhörde den halva av deltagarna (hela familjen Nilsson och nästan hela familjen Viklund) som stod för musikunderhållningen så tog jag inga bilder i kyrkan. Fjortiskort framme vid koret? Njae. Inte ens jag. 

Min moster Maggan med Hanna i famn. Lyckades få med
både storasyster Emma och tremänning Vilmer på samma kort!
Finast var förstås dopet, men roligast var att familjen Nätterlund
var där! Mina kusiner Morgan och Jörgen. Märkligt hur släkten
tycks ha begåvats med ungefär samma sinne för humor. 

Stor-Hannah och Henrik var med också!

Och så försökte jag ta kort på hur fin mamma var,
men hon stod ALDRIG still!
Jag nedtecknade en hel del citat förstås (bland annat något som skulle bli en ersättning för "Morgan, E DU TRE ÅR?" som är ett hemskt internt släktskämt), men eftersom min telefon fick ett psykbryt och jag bara... blev jättearg, så försvann de när jag fick en ny telefon. Förklaringen är förstås mycket längre och involverar nästan en timmes väntan i Telia-butiken men jaja. Vi lämnar det. 

Huvudsaken var att Hanna döptes, att vi fick hylla henne med sång från hjärtat, att maten och fikat var sjukt gott och att familj, släkt och vänner fick en anledning att samlas för en stund. Min plan var ju i sommar att hälsa på lite släkt, men eftersom jag inte orkade det var det himla roligt att ändå få träffa några av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar