lördag 31 augusti 2013

Hällsjösommar #3...

... eller underbara Viklunds. Uppmärksamma läsare har antagligen noterat att det i Hällsjö inte bara finns en familj som jag räknar som min, utan två. Ingen vet egentligen vilka som adopterade vilka först, men nu tror jag att vi alla kan skriva under på att vi i mångt och mycket är som en enda stor familj. Fast vi bråkar aldrig (eller? Har jag missat nåt?)

Mamma och Mari på midsommarafton symboliserar
egentligen hela grejen. 


Och Per och mamma hittar ofta på tokigheter som att
smyga runt och fota allas hus under täckmanteln "jamen vi ska fota till husforskningen"?
Ja det är klart jag följde med?!

Och säger man "Vad ska ni göra ikväll?" blir svaret "Vi kommer".
Här var CILLA på besök också!!! 
Ja alltså, vi BRUKAR inte ha så där många flaskor på bordet när vi umgås... Det var slattkväll! 

Hos Viklunds får man öl av källargubben. Om man är snäll.
Lina ber på sina bara knän.


Man kan göra så att man först ser till att bjuda in sig själv på
 fika på förmiddan...

... så att man får njuta av Viklunds helt jävla fantastiska utsikt...

... och Linas hembakta GLUTENFRIA bröd?
Jag menar, bara det? Jag kan äta nåt?!..

... och sen ser till att gå tillbaka på kvällen...

... och tömma vindunkar...

... och ta fjortiskort med pappa.


Eventuellt klistret i vår relation: vi har samma intressen.
Spela spel, sjunga och bara ha så jävla roligt tillsammans.
Jag funderar på att skriva en låt till våra två familjer. Den skulle heta "What would I do without you".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar