torsdag 25 december 2014

Imorgon är en annandag

Vi vaknade till en rätt kall morgon i Hällsjö. Tur att den nya luftvärmepumpen håller stadiga 18 grader i köket! 


Yngsta systerdottern Hanna är förstås en talang på många områden, men hon har också hajat vilken moster som blir imponerad av vad. Alltså hämtas jag varje gång pianofärdighetena ska förevisas.


Huset fullt av folk här, men jag saknar ändå mina kissar. Tur det finns substitut, som lillasyster Legolas (ja det är en hårtork, man ska inte styla fotografier?!


Det finns bara ett par presentabla täckbyxor i min och Therese storlek i huset så när temperaturen kröp nedåt fick vi helt enkelt börja turas om. Hon hann precis hem från proviantering i Sollefteå innan jag behövde brallorna för promenad till gympan.


Och vilken promenad sen. 

Inne på Går'n eldades för fullt i kaminen inför morgondagens gudstjänst. Tur för oss, även om 20 grader kanske var i varmaste laget för ett mördarpass. Hela familjen Viklund och jag och mamma kämpade oss dock igenom Soldaten och Kliva över staketet och... en massa andra fåniga namn. Vi var också rätt överens om att det nog inte är alla som umgås på det sättet på juldagen, men vad fasen. Hur kul är det att vara som alla andra?


Även hemma motionerades det. Jenny och pappa bowlade för fullt medan jag tog en välförtjänt paus och tittade på.


Och så ännu mer spel förstås, nu äntligen Rummy! Omgången är inte avslutad ännu men jag ligger hyfsat till... Håll tummarna! Therese har sån otur att hon nog blir gift nästa år.


Jag har som vanligt klippt varierande mängd hår hos just nu 3/8 närvarande familjemedlemmar. Ska tydligen ansa syskonbarn imorrn också, så då är det bara Therese som klarat sig undan saxen. Och jag själv då. Jag vet ju hur lite koll jag egentligen har så jag skulle aldrig låta mig själv röra mitt hår. Färga är jag dock säker på! Såg idag därför även till att Jenny fick mörkare hår än hon nånsin haft förut. Blev mycket snyggt! (Sista meningen roligare om man kan sina Mozart-citat)


Och min försvunna baddräkt återvände idag! It's a Christmas Miracle! Den har varit borta i sju år så jag blev minst sagt överraskad när den dök upp i en klädhög. Jag skyller all googling på solresor idag på baddräkten. Det måste ha varit ett tecken. 


Och vad vore väl en blogg utan selfies? Jag försökte verkligen se snäll ut, men till och med jag kan se att den är... lite läskig?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar