lördag 5 maj 2012

Burn baby burn...

... Hällsjö inferno! Fast först hann jag mellanlanda i Gävle en kort stund. Där fick jag och Niklas nöjet att se vildkaninerna på gårdsplanen utöva avancerat frieri. Jo, den där svarta pricken är honkaninen och den lilla ljusare är hankaninen. Det gick inte så bra för dem. 


Hällsjö var som sagt nästa anhalt. Dags för valborgsfirande. Trots en rätt frisk vind bestämde Ulf att det visst gick att tända brasan. Så det gjorde han.






Och det tog sig.


Therese lugnade nerverna (vårt hus låg trots allt i vindriktningen ett tag) med en pappmugg vin. Det är klass på oss Nilssons.






Mamma visade var generna kommer ifrån.






Det tog sig lite mer.





Men det struntade vi i, alla systrarna Nilsson var ju samlade!





Röken låg tät över Hällsjö...
















... men pappa tog det lugnt med en öl.




Obligatorisk yatzy. Emma bestämmer vad hon ska spara. Det är viktigt det där. Man LÄR ju lära sig de nilssonska reglerna, eller vad säger du Annika?





Nu när vägen är flyttad har våra katter börjat gå ut. Och skaffat sig nya vänner. Det här är vildkatterna som fått lite fisk.











Niklas vill INTE vara med på kort med mina fina tjocksockar som mamma har stickat.







Obligatorisk spelkväll. Klart Viklunds är med. De har faktiskt roligare än vad de ser ut att ha. Hoppas jag.





Och pappa läser korten.













Och mitt lag vinner! Jaja, det här är rent tekniskt mitt i spelet, men det var ren utklassning från början till slut.







Världens sötaste Emma har skaffat sig en fotomin som är märkligt lik... eh... en annan familjemedlems?





Therese håller koll så att Stina följer reglerna.











Och Niklas håller koll så att han inte fastnar på bild.












Och sen är det dags att åka hem igen. Vi stannar dock i Birsta och köper sexmånaderspresenter. Gissa vem som fick vilken mugg.



Vadå man får inte inleda meningar/stycken med och? Hur många gånger ska jag säga det? Det är JAG som är svenskläraren här.

3 kommentarer:

  1. Älskar det här inlägget :D

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, dog lite av skratt när jag såg bilden på mamma och pappa från spelkvällen!

    SvaraRadera
  3. Nilssonska yatzyreglerna är HEEEEELT fel (bara så ni vet) - men jag tycker om er ändå!

    SvaraRadera